Hva leter du etter?

Tall og fakta

Statistikk

ProduktBruttoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 1PremieandelSnittomsetning pr spiller
Eurojackpot1 971 971 0751 084 6472 891 09725,3%1 818
Extra643 644 050521 2782 031 86850,2%1 235
Fantasy918 3353 64358273,5%252
Flax1 023 571 7001 114 281 57 277 66248,3%919
Joker862 278 6801 324 8803 596 38149,2%651
Keno279 240 880175 8113 222 91255,7%1 588
Lotto4 266 504 3501 848 18413 991 60949,0%2 308
Nabolaget226 538 300319 062724 33175,8%710
Oddsen4 280 299 856411 2067 958 81379,4%10 409
Tipping525 731 410195 913928 43754,3%2 683
Vikinglotto2 869 385 5781 351 3876 799 03642,8%2 123
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 2PremieandelSnittomsetning pr spiller
Belago118 338 23520 98848 301 63793,2%5 638
Multix173 886 56845 31963 461 12692,2%3 837
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 3PremieandelSnittomsetning pr spiller
Instaspill 41 266 657 338582 410812 437 77094,4 %2 208
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11'er og fire 10'ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen. Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
5) Endret beregning av kundegrunnlag for Flax solgt i butikk. Ny beregning tar utgangspunkt i kundegrunnlag målt for rapporteringsåret som helhet, mens tidligere beregning tok utgangspunkt i siste tre måneder.
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11’er og fire 10’ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen.  Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
5) Endret beregning av kundegrunnlag for Flax solgt i butikk. Ny beregning tar utgangspunkt i kundegrunnlag målt for rapporteringsåret som helhet, mens tidligere beregning tok utgangspunkt i siste tre måneder.
ProduktBruttoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 1PremieandelSnittomsetning pr spiller
Eurojackpot2 105 144 8251 167 9673 133 88251,7 %1 802
Extra709 265 850605 9082 396 61349,5 %1 171
Flax1 089 495 1501060024 58 151 10950,0 %
Joker892 015 4001 327 2833 719 57749,3 %672
Keno283 782 225166 6983 290 28052,8 %1 702
Lotto4 327 886 8701 856 51514 098 65648,9 %2 331
Nabolaget223 564 300350 520734 11978,2 %638
Oddsen3 142 845 235320 7396 146 45578,1 %9 799
Tipping433 442 109201 126719 71154,2 %2 155
Vikinglotto2 702 510 5861 410 6267 562 11948,9 %1 916
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 2PremieandelSnittomsetning pr spiller
Belago133 584 09524 35954 366 63693,1 %5 484
Multix167 471 74146 28858 859 83292,5%3 618
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 3PremieandelSnittomsetning pr spiller
Instaspill 41 237 260 499557 214696 370 47494,5 %2 283
* Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11'er og fire 10'ere i Tipping = to vinnerkuponger)
** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
*** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
**** Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen. Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
***** Endret beregning av kundegrunnlag for Flax solgt i butikk. Ny beregning tar utgangspunkt i kundegrunnlag målt for rapporteringsåret som helhet, mens tidligere beregning tok utgangspunkt i siste tre måneder.
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11’er og fire 10’ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen.  Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
5) Endret beregning av kundegrunnlag for Flax solgt i butikk. Ny beregning tar utgangspunkt i kundegrunnlag målt for rapporteringsåret som helhet, mens tidligere beregning tok utgangspunkt i siste tre måneder.
ProduktBruttoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 1Premieandel
Eurojackpot1 662 567 0751 076 2812 469 02549,6 %
Extra716 064 150596 3372 494 14949,0 %
Flax1 050 804 425843 014 8 483 57853,6 %
Joker877 075 2601 298 4203 651 91549,1 %
Keno278 782 570169 1673 318 22650,9 %
Lotto4 174 547 3501 819 24513 660 18649,0 %
Nabolaget220 571 900381 414718 06177,8 %
Oddsen3 254 613 709320 4296 279 68978,5 %
Tipping542 493 856215 123934 65955,0 %
Vikinglotto2 635 233 5761 389 0137 295 06750,2 %
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 2Premieandel
Belago220 240 74633 62886 308 74493,0 %
Multix282 586 90160 845295 892 05992,3 %
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 3Premieandel
Instaspill 4979 526 519468 413524 116 61494,6 %
* Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11'er og fire 10'ere i Tipping = to vinnerkuponger)
** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
*** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
**** Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen. Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11’er og fire 10’ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen.  Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
ProduktBruttoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 1Premieandel
EUROJACKPOT1 461 012 4251 011 9362 162 00449,6 %
EXTRA753 013 800588 6412 596 77948,8 %
FLAX1 117 611 375874 9808 804 72850,7 %
JOKER881 099 2401 300 4993 670 54049,2 %
KENO284 890 640191 0813 421 81363,1 %
LOTTO4 118 536 2901 805 96313 449 11746,1 %
NABOLAGET226 269 100374 765731 10675,8 %
ODDSEN3 025 479 071310 7875 858 83778,0 %
TIPPING530 899 872206 984889 85753,8 %
VIKINGLOTTO2 796 452 0401 422 0167 647 56150,1 %
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 2Premieandel
BELAGO274 562 64036 546102 304 87892,7%
MULTIX417 249 12080565139 532 99892,3%
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 3Premieandel
INSTASPILL 4840 260 870419 894428 006 11594,0 %
* Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11'er og fire 10'ere i Tipping = to vinnerkuponger)
** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
*** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
**** Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen. Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11’er og fire 10’ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen.  Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
ProduktBruttoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 1Premieandel
EUROJACKPOT815 904 875697 4371 198 07049,6%
EXTRA816 544 400619 4802 857 65348,8%
FLAX1 118 687 275825 4539 369 26852,6%
JOKER888 880 9801 297 6613 711 00649,2%
KENO273 846 470174 8993 321 86556,4%
LOTTO4 100 579 8501 768 08913 452 17546,3%
NABOLAGET236 606 600378 512679 56070,4%
ODDSEN2 753 988 935258 9375 125 42076,6%
TIPPING527 565 786208 6811 045 39054,4%
VIKINGLOTTO2 867 935 8351 462 5808 352 51450,1%
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 2Premieandel
BELAGO262 197 83333 819112 229 76892,2%
MULTIX483 409 06189 409176 245 96292,2%
ProduktNettoomsetningAntall kunderAntall vinnerkuponger 3Premieandel
INSTASPILL 4720 376 334355 074352 101 59093,4 %
* Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11'er og fire 10'ere i Tipping = to vinnerkuponger)
** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
*** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
**** Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen. Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11’er og fire 10’ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen.  Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
ProduktBruttoomsetningAntall aktive spillereAntall premier 1Premieandel
Eurojackpot735 135 725709 6761 061 57931,4%
Extra856 643 550630 3243 116 76649,4%
Flax1 091 011 400817 317 9 424 75753,5%
Joker905 682 6001 292 6373 775 09349,4%
Keno289 169 330159 0093 405 41556,1%
Lotto4 054 095 9051 736 00613 206 65646,0%
Nabolaget207 894 950352 305492 21075,0%
Oddsen2 764 188 894265 5365 064 95376,1%
Tipping528 942 037199 801874 52853,4%
Viking Lotto2 991 144 8201 555 0349 773 10746,1%
ProduktNettoomsetningAntall aktive spillerAntall premier 2Premieandel
Belago251 337 55333 000116 714 98391,7%
Multix521 672 78894 454204 702 65892,2%
ProduktNettoomsetningAntall aktive spillereAntall premier 3Premieandel
Instaspill 4532 609 126282 506251 961 43693,2 %
* Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11'er og fire 10'ere i Tipping = to vinnerkuponger)
** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
*** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
**** Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen. Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11’er og fire 10’ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen.  Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
ProduktBruttoomsetningAntall aktive spillereAntall premier 1Premieandel
Eurojackpot590 808 925572 738850 95249,6%
Extra900 811 350634 5353 051 85147,8%
Flax1 148 706 125868 64310 183 28748,6%
Joker873 908 8601 226 4283 555 20147,5%
Keno297 370 540142 0193 493 82560,4%
Lotto3 953 066 4691 683 16411 496 29548,1%
Nabolaget152 700 500403 174263 84596,8%
Oddsen2 658 029 294229 4894 668 42874,3%
Tipping563 930 102206 057801 06953,5%
Viking Lotto2 300 849 2551 283 0157 388 89049,2%
ProduktNettoomsetningAntall aktive spillerAntall premier 2Premieandel
Belago236 629 63531 847122 670 60691,5%
Multix561 759 25094 668221 338 82492,1%
ProduktNettoomsetningAntall aktive spillereAntall premier 3Premieandel
Instaspill 4436 861 339215 977209 366 84193,1 %
* Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11'er og fire 10'ere i Tipping = to vinnerkuponger)
** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
*** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
**** Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen. Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11’er og fire 10’ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen.  Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
ProduktBruttoomsetningAntall aktive spillereAntall premier 1Premieandel
Eurojackpot404 864 575526 251707 96049,6 %
Extra955 250 650685 0463 180 56949,2 %
Flax1 121 220 600796 7799 999 97051,5 %
Joker881 825 7001 268 3963 686 52049,1 %
Keno287 417 435146 5243 407 18455,2 %
Lotto3 395 021 1901 706 5075 221 18149,5 %
Oddsen2 577 088 478244 4214 618 87275,0 %
Tipping574 327 398214 254881 30153,8 %
Viking Lotto2 366 327 4151 310 2827 715 77248,9 %
ProduktNettoomsetningAntall aktive spillerAntall premier2Premieandel
Belago220 880 81630 629142 036 79691,7 %
Multix575 006 817102 581225 385 00892,0 %
ProduktNettoomsetningAntall aktive spillereAntall premier 3Premieandel
Instaspill 4318 062 928180 577151 445 72792,9 %
* Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11'er og fire 10'ere i Tipping = to vinnerkuponger)
** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
*** Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
**** Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen. Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
1) Én vinnerkupong = én premie per premiegruppe per spill per spillomgang (eksempel: Én 11’er og fire 10’ere i Tipping = to vinnerkuponger)
2) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om du vinner én eller flere premier i samme spillomgang
3) Én vinnerkupong = én premie per spillrunde, uavhengig om en vinner én eller flere premier i samme spillomgang
4) Flax-kundene står for majoriteten av kundemassen.  Digital Flax-omsetning er inkludert i omsetningen av Instaspill.
 202120202019
Antall givere tilknyttet1 375 3711 345 3301 246 406
Grasrotmidler generert737 116 369716 830 046698 265 345
Snittbeløp grasrotmidler per grasrotgiver536533560
ÅrSamlet utdelingIdrettForskningKulturStiftelsen DAM 1Stats-kassenBingo- formålGrasrot-
andelen
Andre formål 2
Nominelle beløp i millioner kroner
1948532000000
19491046000000
1950-19592677319000000
1960-1969544158385000000
1970-19791 8478421 005000000
1980-19897 8873 4322 629 1 2230603000
1990-199919 4135 8785 410 6 0896171 419000
20002 6558248248241830000
20012 7588588588581830000
20022 9031 050600 1 050 2030000
20032 9031 2003001 2002030000
20042 6111 20001 20019912000
2005 2 607 1 20001 20019512000
20062 7101 25001 25019812000
20072 8811 25001 2502191200150
20083 6771 55801 2502401200617
20093 8801 55801 250232120211617
20103 9361 55801 250235120264617
20113 8861 52501 224224122295604
20124 0301 6410 1 168 2201222340628
20133 9461 86008632271247339598
20144 2052 26306362461255356636
20154 4852 42306812311559394681
20164 8522 5970731277663447731
20175 2512 82507943021566455794
20185 5232 86108053061569648820
20195 6762 94008273141555697827
20206 1673 23109093451740717909
20216 2863 29409263521536737926
Total117 79751 357 12 212 29 459 5 9502 2525135 90010 153
Nominelle beløp i millioner kroner.
Prisjustert til 2021-verdi i NOK milliarder: 183,5
1) Samfunnsnyttige og humanitære organisasjoner, samt øvrige mindre formål.

* Tidligere ExtraStiftelsen Helse og rehabilitering

Prisjustert til 2021-verdi i NOK milliarder: 183,5

Omregningskurser = Norges Banks årssnitt for 2021
EURO 1,00 = NOK 10,1648
USD 1,00 = NOK 8,5991

1) Tidligere ExtraStiftelsen Helse og Rehabilitering
2) Samfunnsnyttige og humanitære organisasjoner, samt øvrige mindre formål.

Beløp i mill. kr.202120202019
Landsdekkende avtaler:
Norges Fotballforbund/Toppfotball Kvinner/Norsk Toppfotball52 700 00034 725 00035 175 000
Norges Idrettsforbund og Paralympiske komite8 000 0008 000 0006 000 000
Norges Ishockeyforbund3 800 0003 800 0001 900 000
Norges Håndballforbund/Norsk Topphåndball5 300 0005 300 0001 250 000
Norges Skiforbund Langrenn4 390 0005 400 0005 300 000
Brettforbundet (Norges Snowboardforbund)4 100 0005 500 0006 000 000
Good Games (e-sport)1 500 0001 850 0001 850 000
Norsk Kulturskoleråd (Drømmestipendet)3 500 0003 400 0003 400 000
Den Norske Turistforening (inkludert Hamar og Hedmarken)2 650 0002 650 0002 650 000
By:Larm950 0001 000 0001 000 000
Øvrige landsdekkende samarbeidsavtaler4 000 0009 347 0005 537 228
Sum landsdekkende sponsoravtaler90 890 00080 972 00070 062 228
Lokale samarbeidsavtaler:
HamKam Toppfotball450 000440 000440 000
Storhamar Ishockey500 000500 000500 000
Elverum Håndball Herrer270 000270 000270 000
Fart FL, kvinner120 000120 000120 000
Storhamar Håndball Damer220 000220 000220 000
Øvrige lokale samarbeidsavtaler237 500575 0001 680 000
Sum lokale samarbeidsavtaler1 797 5002 125 0003 230 000
TOTAL SAMARBEIDSAVTALER92 687 50083 097 00073 292 228
Hovedproblemspillet (eller det eneste)tallprosent
Kasinospill (nett)27157%
Odds9019%
Poker174%
Bingo225%
Databingo40.8%
NT Belago30.6%
Hestespill102%
NT terminal (Multix)30.6%
Lotto / Viking Lotto/EuroJackpot/
Extra /Joker/Keno/Nabolaget
112%
Tipping00%
Skrapespill31%
Andre pengespill41%
Pengespill, men ikke spesifisert347%
Dataspill (spill som ikke er pengespill)30.6%
Totalt475100%
NT: skal det være overskriften? - Maja
Type pauseAntall pauser/utestengelser
(avrundet til nærmeste tusen)
Antall unike spillere
(avrundet til nærmeste tusen)
Utestengelse6 0004 000
180 dagers pause60 00017 000
30 dagers pause49 00013 000
7 dagers pause45 000 9 000
1 dags pause23 0007 000
MånedsgrenserMaks beløpAntall spillere med grense (aktive spillere i 2021)Gjennomsnittlig verdi på satt grense (per desember 2021)
Totalgrensekr 20 0001 072 780kr 4 710
Instaspill (delgrense)kr 5 000846 783kr 1 632
Multix (delgrense)kr 2 70053 441kr 2 386
Belago (delgrense)kr 4 40029 656kr 3 748
DagsgrenserMaks beløpAntall spillere med grense (spilt hos NT i 2021)Gjennomsnittlig verdi på satt grense (per desember 2021)
Totalgrensekr 20 0001 072 780kr 2 832
Instaspill (delgrense)kr 2 000846 783kr 672
Multix (delgrense)kr 65053 441 kr 599
Belago (delgrense)kr 90029 656kr 823
Den lavere gjennomsnittlige instaspillgrensen i 2021 sammenlignet med 2020 skyldes i stor grad de to grensenedsettingene i desember 2020 og september 2021.
Gabi: de to øverste radene skal kanskje være bold?

Den lavere gjennomsnittlige instaspillgrensen i 2021 sammenlignet med 2020 skyldes i stor grad de to grensenedsettingene i desember 2020 og september 2021.

UtslippskildeForbrukUtslippsfaktorUtslipp
Scope 3
Plast1086 kg0,05 CO2/kg0.05 tonn CO2
EE-avfall650 kg0,068 CO2/kg0.04 tonn CO2
Batterier60 kg0,086 CO2/kg0.01 tonn CO2
Restavfall61754 kg0,38 CO2/kg23.47 tonn CO2
Organisk avfall (matavfall med mer)6224 kg0,015 CO2/kg0.09 tonn CO2
Papir, papp og kartong4245 kg0.061 CO2/kg0.26 tonn CO2
Metall (ikke emballasje)420 kg0,031 CO2/kg0.01 tonn CO2
Glass- og metallemballasje550 kg0,031 CO2/kg0.02 tonn CO2
Flyreiser (rapportering i CO2-utslipp)12,5 tonn CO21 tonn12.5 tonn CO2
Sum scope 336.45 tonn CO2
Scope 1
Bensin (personbil/varebil)31401 liter2,89 kg CO2/liter90.75 tonn CO2
Diesel (personbil/varebil)25202 liter3,12 kg CO2/liter78.63 tonn CO2
Biobrensel3721 kg1,647 CO2/kg6.13 tonn CO2
Sum scope 1175.51 tonn CO2
Scope 2
Elektrisitet (personbil/varebil)3263 kWh0,04 kg CO2/kWh0.13 tonn CO2
Elektrisitet 4907287 kWh0,04 kg CO2/kWh196.29 tonn CO2
Fjernvarme83300 kWh0,187 kg CO2/kWh15.58 tonn CO2
Sum scope 2212 tonn CO2
Totalt CO2-utslipp423.96 tonn CO2

Medarbeidere, kompetanse og organisasjon

Alle tall er ved utgangen av årene2021202020192018201720162015
Antall fast ansatte404413423413406408404
Antall årsverk431.05435429,8426,24419,6417,6406
Antall organiserte (ansatte)274269263254247240221
Antall uorganiserte (ansatte)130144160159159168183
Antall heltidsansatte404413423413406408402
Antall ansatte i deltidsstilling0000002
Andel midlertidig ansatte (i %)7,3 %9,7 %5,4 %5,3 %5,6 %5,3 %0,5 %
Prosentandel kvinner (av alle ansatte)37,0 %37,0 %37,0 %36,8 %37,8 %37,4 %37,9 %
Prosentandel menn (av alle ansatte)61 %63 %63,0 %63,2 %62,2 %62,6 %62,1 %
Intern turnover1,20 %2,2 %5,4 %8,9 %4,4 %4,4 %3,2 %
Ekstern turnover4,20 %3,1 %4,3 %2,7 %2,7 %2,2 %2,5 %
Lønnsforskjeller mellom kvinner og menn       
Kvinnelige medarbeideres lønn i %-andel av mannlige91,60 %93,0 %93,0 %92,9 %92,5 %91,3 %91,3 %
Medarbeidere, kompetanse og organisasjon. Alle tall er ved utgangen av årene.

Kjønnsfordeling blant ledere

 under 3030-50over 50
Kvinner1710
Menn01523
Dinamo: skal denne heller løses som diagram/graf?

Kjønnsfordeling på alder

 20-2930-3940-4950-5960+
Kvinner540443626
Menn644709934
Dette skal inn mellom tabell "kjønnsfordeling blant ledere" og "kjønnsfordeling på alder"
På direktørnivå er 3 av 7 kvinner
På nivå 3 er 13 av 35 kvinner
På nivå 4 er 4 av 13 kvinner

Dinamo: skal denne heller løses som diagram/graf?

I dette kapittelet kan du også lese om:

Illustrasjon, Om selskapet

Om selskapet

Alt som er kjekt å vite om Norsk Tipping.

Les mer
Illustrasjon, Våre spill

Våre spill

Her kan du finne ut hvor mange som spilte Oddsen i 2021 og andre tall og fakta du måtte lure på om Norsk Tippings spill.

Les mer
Illustrasjon, Nøkkeltall

Nøkkeltall

Spillinntekter, resultatgrad og andre hovedtall.

Les mer